BASF face un pas suplimentar pe drumul său către zero emisii nete și s-a angajat să respecte obiectivele pentru emisiile din domeniul de aplicare 3.1 (Scope 3.1). Anunțul a fost făcut în timpul unui eveniment pentru investitori și analiști din Ludwigshafen.
În cadrul evenimentului din Ludwigshafen, Germania, dr. Martin Brudermüller, președintele Consiliului Director Executiv BASF SE, și Dr. Dirk Elvermann, Chief Financial Officer, au discutat despre progresul în implementarea strategiei corporative, anunțate în 2018. Brudermüller și Elvermann au subliniat modul în care compania respectă prioritățile de utilizare a numerarului prevăzute în strategie și au prezentat, de asemenea, noua abordare diferențiată pentru a crește rentabilitatea segmentelor de business.
Introducerea conceptului de “direcție diferențiată” și a noilor indicatori cheie de performanță financiară
Strategia corporativă a BASF se bazează pe creștere organică. Între 2018 și 2022, compania și-a alocat aproximativ 60% din cheltuieli pentru investiții și cercetare și dezvoltare.
Brudermüller a subliniat importanța ridicată pe care o au randamentele acționarilor și dividendele atractive pentru Consiliul de Administrație al BASF: ”BASF a crescut dividendul în trei din ultimii cinci ani și l-a menținut stabil la nivelul anului anterior, respectiv în 2020 și în 2022, din cauza condițiilor-cadru dificile”.
Valoarea totală a dividendelor din 2018 se ridică la 15,8 miliarde de euro, iar media randamentului dividendelor este de 5,6% pe an. În ultimul deceniu, rezultatele atractive ale dividendelor BASF au fost susținute de generarea puternică de numerar a companiei. Între 2013 și 2022, fluxurile medii de numerar din activitățile de exploatare s-au ridicat la 7,7 miliarde euro pe an și fluxul mediu de numerar disponibil s-a ridicat la 3,4 miliarde euro pe an.
Prin gestionarea continuă a portofoliului, BASF s-a concentrat pe afacerile care aduc inovație. În ultimii cinci ani, compania a cedat afaceri cu vânzări de 5 miliarde de euro și a achiziționat afaceri cu vânzări de 4 miliarde de euro.
Diferențierea conducerii segmentelor de business pentru mai multă profitabilitate
Elementul cheie al strategiei prezentate în 2018 a fost transformarea BASF într-o organizație axată pe client, prin împuternicirea segmentelor de business pentru a servi mai bine nevoile clienților. Din acel moment, BASF a luat diferite măsuri pentru a crește abilitățile de conducere ale diviziilor individuale.
”Compania face acum un pas suplimentar și își propune să crească, în continuare, competitivitatea BASF prin adaptarea modului de conducere a diviziilor”, a spus Elvermann.
Totodată, acesta a adăugat că sunt combinate beneficiile unei abordări diferențiate cu o configurație de companie integrată.
”Combinăm beneficiile unei abordări diferențiate de a conduce segmentele de business, cu avantajele oferite de Verbund și de configurația noastră de companie integrată”, a adăugat el.
Cu o conducere diferențiată, diviziile își vor ajusta în continuare modelele și procesele de afaceri specifice. Acest lucru va fi susținut de structuri de procese adaptate, sisteme IT și cadre de guvernanță. Afacerile care sunt mai puțin profund integrate în Verbund vor câștiga mai mult spațiu pentru a satisface nevoile industriilor specifice clienților lor, păstrând, în același timp, beneficiile unei companii integrate. Această abordare se va aplica Materialelor pentru baterii și Produselor de acoperire din segmentul Tehnologii de suprafață (Coatings), precum și Soluțiilor Agricole.
BASF va continua să-și gestioneze segmentele de business Verbund – inclusiv Produse Chimice, Materiale, Soluții industriale și Nutriție și îngrijire – de-a lungul lanțurilor valorice și va genera valoare prin utilizarea eficientă a resurselor, prin gruparea cererii și prin producția sincronizată, profund integrată. Privind înainte, gestionarea lanțului valoric va deveni crucială, deoarece compania va adăuga atributele de sustenabilitate, cum ar fi amprenta de carbon, biomasa sau reciclarea conținutului produselor sale.
Începând din ianuarie 2024, BASF va modifica indicatorii cheie de performanță (KPI) pe care îi folosește pentru a conduce Grupul. Pe termen scurt și mediu, compania va pune un accent mai puternic pe EBITDA înainte de cheltuieli excepționale și pe fluxurile de numerar. Compania va continua să folosească ROCE drept KPI de direcție pe termen mediu pentru a supraveghea profitabilitatea activelor.
Pentru diferențierea conducerii, BASF va introduce și noi indicatori de performanță pentru diviziile sale operaționale. Segmentele de business care se concentrează pe o singură industrie vor fi mai strict conduse de indicatori specifici industriei, în timp ce diviziile mai profund integrate în Verbund vor fi conduse de-a lungul lanțurilor valorice.
BASF va pune accentul pe generarea de fluxuri de numerar în toate diviziile sale.
În plus, vizează următorul EBITDA înainte de marjele cheltuielilor excepționale:
- Diviziile Verbund: 17% pe parcursul ciclului
- Materiale pentru baterii: 30% sau mai mult (excluzând metalele) până în 2030
- Produse de acoperire: 15% sau mai mult la mijlocul termenului
- Soluții agricole: 23% sau mai mult pe termen mediu
În conformitate cu aceste modificări ale abordării de conducere, BASF își va adapta, de asemenea, raportarea și prognoza externă. Începând cu Raportul BASF 2023, care va fi publicat pe 23 februarie 2024, BASF va prognoza EBITDA înainte de cheltuieli excepționale și fluxurile de numerar disponibile la nivel de Grup, în loc să ofere previziuni pentru cifra de afaceri, pentru profit înainte de impozite și dobânzi (EBIT) excluzând cheltuielile excepționale și ROCE. În plus, prognozele pentru EBITDA înainte de cheltuieli excepționale și fluxurile de numerar vor fi furnizate și la nivel de divizie.
Emisiile specifice domeniului de aplicare 3.1 urmează să fie reduse cu 15% până în 2030, comparativ cu 2022; până în anul 2050, sunt vizate zero emisii nete în același domeniu de aplicare
Următorul pas pe calea către zero emisii nete
BASF a oferit, de asemenea, reprezentanților investitorilor noi informații cu privire la progresul său pe calea către neutralitatea climatică, începând cu obiectivul inițial al strategiei din 2018, de a asigura o creștere neutră din punct de vedere climatic. În martie 2021, BASF a crescut această ambiție și a stabilit ținte de reducere a emisiilor din domeniile de aplicare 1 și 2: o reducere cu 25% până în 2030, față de 2018, și zero net până în 2050. Pentru a atinge aceste obiective, BASF se concentrează pe utilizarea energiilor și tehnologiilor regenerabile pentru reducerea carbonului.
Având în vedere progresul înregistrat de companie în obținerea de date primare fiabile pentru emisiile asociate materiilor prime achiziționate, BASF este în prezent încrezător că are o bază suficient de solidă pentru a stabili obiective de reducere a emisiilor din domeniul de aplicare 3.1. Până în 2030, BASF își propune să-și reducă emisiile specifice domeniului de aplicare 3.1 cu 15%, față de 2022, în întregul portofoliu – de la 1,57 la 1,34 kilograme de CO2 per kilogram de materie primă cumpărată.
”Am definit un obiectiv specific, deoarece ne concentrăm pe îmbunătățirea amprentei de carbon a produselor comercializate de noi, pe care o calculăm în kilograme de CO2 per kilogram de produs BASF vândut”, a spus Brudermüller.
Acesta a adăugat că BASF va lucra cu clienții și furnizorii pentru a găsi soluții pragmatice, favorabile mediului.
”Ambițiile și eforturile noastre pe termen scurt și lung sunt clare: BASF va lucra atât cu clienții, cât și cu furnizorii pentru a găsi soluții pragmatice, care să fie eficiente atât din punct de vedere al costurilor, cât și favorabile mediului. Ambiția noastră pe termen lung este, de asemenea, clară: ne angajăm să atingem zero emisii nete în domeniul de aplicare 3.1, până în 2050”, a adăugat el.
BASF: succes economic cu protecția mediului și responsabilitatea socială
La BASF, este creată chimie pentru un viitor durabil. Totodată, este combinat succesul economic cu protecția mediului și responsabilitatea socială. Peste 111.000 de angajați din Grupul BASF contribuie la succesul clienților noștri în aproape toate sectoarele și aproape în fiecare țară din lume. Portofoliul BASF este organizat în șase segmente: Produse chimice, Materiale, Soluții industriale, Tehnologii de suprafață, Nutriție și îngrijire și Soluții agricole. BASF a generat vânzări de 87,3 miliarde de euro în 2022. Acțiunile BASF sunt tranzacționate la bursa din Frankfurt (BAS) și sub formă de certificat de depozit american (BASFY) din SUA.