În primul week-end al lunii octombrie, 110 mii de oameni și-au dat întâlnire în Piața Marii Adunări Naționale, în timp ce alte 20 mii de persoane au vizitat vinăriile din țară, pentru a celebra cea de-a XXII-a ediție a Zilei Naționale a Vinului.
Evenimentul din acest an a avut loc în contextul în care brandul vinicol de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie” („Wine of Moldova. A legend alive”) a împlinit un deceniu de la lansarea pe piața internațională și a constituit un moment important pentru a celebra succesele sale revoluționare. „Numărul mare al vizitatorilor a demonstrat, din nou, că Ziua Națională a Vinului este un eveniment unic în lume, care celebrează tradițiile, legendele și patrimoniul vinicol a țării”, susţin organizatorii.
Timp de două zile, în data de 7 și 8 octombrie, 94 de vinificatori reuniți sub umbrela brandului vinicol de țară „Vinul Moldovei” au expus circa şase mii de tipuri de vin, care reprezintă expresia identității vinicole a țării. În același timp, 30 de mii de sticle de Vinul Moldovei au fost oferite pentru degustări la standurile proprii, iar vizitatorii evenimentului au plecat acasă cu peste 132 mii de sticle de vin. Mai mult, oaspeții sărbătorii care și-au dorit să cunoască producătorii vinicoli, au achiziționat 3.500 de Carnete ale Degustătorului și s-au bucurat de 42 de mii de degustări, timp de două zile.
Ziua Națională a Vinului, desfăşurată în acest an cu sloganul „Vinul nostru cucereşte lumea”, a fost organizată de către Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV), Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare, Ministerul Culturii, cu suportul partenerului strategic Agenţia SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) Moldova, prin Proiectul de Competitivitate și Reziliență Rurală.