Brandul vinicol de țară Wine of Moldova/Vinul Moldovei va fi reprezentat de 41 de crame la presigioasa expoziție ProWein, care se desfășoară în perioada 19-21 martie în Düsseldorf, în Germania. Evenimentul întrunește zeci de mii de oameni de afaceri și mii de standuri ale producătorilor și regiunilor vitivinicole, pentru a expune produsele vitivinicole și a relata despre noutățile și tendințele de dezvoltare a pieței globale a vinului.
În acest an, în premieră, industria vitivinicolă a Republicii Moldova va avea cel mai mare stand de țară din ultimii ani, de circa 200 de metri pătrați, și un număr record de vinificatori, pentru a găzdui cunoscătorii și experții internaționali din domeniu și a celebra împreună „10 ani de revoluție a Vinului Moldovei” prin lansarea campaniei internaționale #10yearsofwinerevolution. Genericul campaniei a fost inspirat din titlul articolului de apreciere a progreselor Vinului Moldovei, scris de cea mai influentă personalitate a lumii vinului, Jancis Robinson.
Standul național va purta simbolul național „Wine of Moldova” și va fi o platformă pentru întrevederi de afaceri, prezentări ale progreselor remarcabile ale industriei, dar și degustări și inițieri de parteneriate.
În cadrul Forumului oficial Prowein, organizat pe 20 martie, se va desfășura o masă rotundă dedicată Vinului Moldovei, moderată de cunoscutul critic de vinuri Robert Joseph (Marea Britanie), cu participarea Master of Wine, sommelieri, jurnaliști, importatori și parteneri ai industriei vitivinicole.
„În fiecare an, calitatea și competitivitatea Vinului Moldovei crește. Republica Moldova este al 20-lea cel mai mare exportator de vin din lume, vinurile sale fiind exportate în aproximativ 70 de țări din întreaga lume. Țelul nostru este să creștem cota de export a vinurilor îmbuteliate, dar și să diversificăm și să consolidăm poziția noastră pe piețele de export de valoare înaltă”, a precizat Elizaveta Breahnă, directoarea interimară a ONVV.
Wine of Moldova a fost lansat, în decembrie 2013, în rezultatul unei ample reforme structurale a industriei vitivinicole axată pe calitate și valoare adăugată, și orientată spre modernizare și dezvoltare în conformitate cu standardele Uniunii Europene. Reforma vitivinicolă, precum și ultimii zece ani de progres s-au realizat cu sprijinul partenerului strategic al industriei vitivinicole, Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID).