Home » Analitica. Аналитика » Prelungire de un an a tranziţiei la standardul de emisii Etapa V
Prelungire de un an a tranziţiei la standardul de emisii Etapa V

Prelungire de un an a tranziţiei la standardul de emisii Etapa V

Distribuie articolul:

Producătorii de tractoare şi maşini agricole au primit o gură de oxigen din partea Parlamentului European, care a prelungit cu 12 luni tranziţia la standardul de emisii „Etapa 5” pentru motoare.

Cu 653 de voturi pentru şi doar 17 împotrivă, legislativul european a decis amânarea cu un an a intrării în vigoare a normelor „Stage V” pentru tractoarele şi vehiculele non-rutiere, care vot fi obligatorii abia de la 1 iulie 2021, pentru motoarele din gama de putere sub 76 CP (56 kW), respectiv de la 1 ianuarie 2022, pentru motoarele de peste 174 CP (130 kW).

Cum era de aşteptat, anunţul a fost primit cu entuziasm de către reprezentanţii industriei, care au insistat pentru o tranziţie mai de lungă durată, pentru a face faţă provocărilor lansate de criza Covid-19.

Referindu-se la acest subiect, Jérôme Bandry, secretarul general al CEMA – organismul umbrelă care reprezintă interesele producătorilor europeni de maşini şi echipamente agricole, a declarat: “Acest vot a fost vital pentru a preveni daunele economice ulterioare cauzate de pandemia Covid-19 industriilor noastre de producţie şi pentru a proteja miile de locuri de muncă calificate care depind de ele”.

Perturbări semnificative ale sectorului

Potrivit lui Bandry, modificarea legislaţiei reprezintă o “măsură importantă pentru diminuarea unora dintre cele mai semnificative perturbări ale sectorului cauzate de pandemia Covid-19 şi oferă securitate juridică mult aşteptată”.

“Neutră din perspectivă ecologică, această măsură va oferi companiilor timpul necesar pentru instalarea motoarelor de tranziţie – deja achiziţionate – pe tractoare şi maşini agricole, să le plaseze pe piaţă şi să respecte cerinţele din ce în ce mai exigente”, a precizat secretarul general al CEMA, care este de părere că dacă decizia nu ar fi fost pusă în practică ar fi dus la o risipă inutilă de materii prime şi resurse, pe lângă costurile financiare care le implică.

Votul deschide calea pentru adoptarea finală a versiunii modificate a Regulamentului (UE) 2016/1628, privind cerinţele referitoare la limitele emisiilor de poluanţi gazoşi şi de particule poluante şi omologarea de tip pentru motoarele cu ardere internă pentru echipamentele mobile fără destinaţie rutieră.

Distribuie articolul: